ساعت کاری 08:00 – 22:00

  • از دست دادن امیدی پوچ و محال، خود موفقیت و پیشرفتی بزرگ است.”شکسپیر”

5261 905 0901 – 7304 972 0918

بهینه سازی نرخ تبدیل

بهینه سازی نرخ تبدیل به انواع روش های شناسایی نیازهای مخاطب و بهبود چیدمان و محتوای سایت از نظر گرافیکی و محتوایی اطلاق می شود که نهایت باعث خواهد گردید نسبت تبدیل کاربران سایت شما به خریداران محصول افزایش پیدا کند.

در علم CRO هدف بهبود تعداد خریداران یک محصول به نسبت تعداد بازدیدکنندگان صفحه محصول است. طراحی گرافیک سایت، چیدمان محتوا، رنگبندی بخش های مختلف، سرعت لود صفحات و محتوای صفحات از جمله عواملی هستند که بر روی بهبود نرخ تبدیل تاثیر دارند.

بهینه سازی نرخ تبدیل را شاید بتوان به بهینه سازی نرخ فروش نیز تعبیر کرد. بهینه سازی نرخ تبدیل ترجمه واژه  Conversion Rate Optimizationیا CRO میباشد.
مبحث Conversion Rate Optimization به بررسی نحوه بهینه سازی نرخ تبدیل مخاطب به خریدار می پردازد. از طرف دیگر در سایت های غیر فروشگاهی واژه Conversion Rate Optimization به معنای تبدیل مخاطب بلفعل به مخاطب فعال و درگیر با سایت میباشد.

مخاطبی که مطالب سایت را مطالعه کرده و آن را درصفحات اجتماعی خود به اشتراک می گذارد و در مجله ایمیلی سایت ثبت نام میکند.
با توجه به این تعاریف است که واژه Conversion Rate Optimization به صورت بهینه سازی نرخ تبدیل ترجمه میشود.

زیرا همانطور که مشاهده کردید در سایت های غیر فروشگاهی نیز کاربرد دارد. هدف هر سایتی در نهایت ارائه کالا و خدمات به مخاطبان است. مخاطبانی که بصورت وفادارانه به سایت مراجعه و با سایت تعامل داشته باشند. برای هر سایتی ارزشمند است.

بسیاری از سایت ها بصورت انتفاعی عمل می کنند و درآمد خود را از طریق تبلیغات بدست می آورند. ولی حتی این سایت ها هم بدنبال افزایش تعامل کاربران با سایت و افزایش ترافیک سایت خود میباشند.
برای بهینه سازی نرخ تبدیل باید موارد زیادی را در سایت رعایت کرد. مثلا: در سایت های فروشگاهی باید رفتار مخاطب را در سایت در هنگام خرید کالا مورد بررسی قرار داد تا خطاهای موجود در مسیر خرید کالا را یافت و اصلاح کرد.

در سایت های غیر فروشگاهی باید به تولید محتوا براساس نیاز مخاطب توجه داشت.

رعایت طراحی بر اساس تجربه کاربری نیز در افزایش نرخ تبدیل اثر زیادی دارد. اگر کاربران بتوانند بسادگی با سایت کار کنند. ساده تر میتوانند با روند خرید سایت ارتباط برقرار کنند و این امر به افزایش نرخ تبدیل کمک میکند.
بهینه سازی نرخ تبدیل با انجام راهکارهای کاهش نرخ پرش کاربران هم راستا و هم سو است. کاهش نرخ پرش کاربران از سایت به معنای تولید محتوای جذاب برای کاربران برای افزایش ماندگاری کاربران میباشد. هنگامیکه کاربری از نتایج موتورهای جستجو وارد سایت میشود.

باید با محتوای مورد نظر خود مواجه شود و بتواند با اطلاعات موجود در سایت ارتباط برقرار کند. این مسئله در افزایش احتمال خرید کاربر بسیار موثر است.

0